Az apokalipszis négy lovasa (Jelenések 6:1-8)

Az apokalipszis négy lovasa (Jelenések 6:1-8)



Sokak számára Izrael állam 1948-as újraalapítása jeleneti a végidők kezdetének félreérthetetlen jelét. És valóban, az azóta eltelt több mint 60 évben a világ szeme erre a kis országra és a szomszédjaira irányul. A közel-keleti konfliktus kávé nélkül is ébren tartja az embert, hétről hétre történik valami, ami tovább feszíti a húrt. Az egész világ vár arra a személyre, aki véghezviszi a lehetetlent: megbékélteti egymással a zsidókat és az arab világot. Ez a személy a Biblia szerint az Antikrisztus lesz.

Úgy látom, hogy az ő eljövetelét jelképezi az apokalipszis első lovasa.

És láttam, amikor a Bárány feltörte a hét pecsét közül az elsőt, és hallottam, hogy a négy élőlény közül az egyik mennydörgéshez hasonló hangon szól: “Jöjj!” És láttam: íme, egy fehér ló, a rajta ülőnek íja volt, és korona adatott neki, és győzelmesen vonult ki, hogy újra győzzön. (Jelenések 6:1-2)

Ezekből a versekből látható, hogy az Antikrisztus Jézust utánozza. A célja, hogy megtévessze az embereket, és azt higgyék róla, hogy ő a Messiás. Ő is fehér lovon jön el, ahogy Jézus, ő is koronát visel – igaz, csak egyet, míg Jézus sokat – és a kezében fegyver van – bár az ő kezében íj, míg Jézusnál kard van.

És győzni fog, megvalósítja azt, amit senki más nem volt képes. Ez az intelligens, karizmatikus politikai vezető első eredményeként egy 7 évre szóló, világméretű békeszerződést fog fedél alá hozni. 3,5 év után azonban felrúgja ezt a szerződést, és megmutatja az igazi arcát. A világra soha nem látott háború, éhínség és halál köszönt – ezeket jelképezik a vörös, a fekete és a fakó ló lovasai.

Amikor feltörte a második pecsétet, hallottam, hogy a második élőlény szól: “Jöjj!” És kijött egy másik ló, egy tűzvörös, és a rajta ülőnek megadatott, hogy elvegye a békességet a földről, sőt hogy öldössék egymást az emberek; és nagy kard adatott neki. Amikor feltörte a harmadik pecsétet, hallottam, hogy a harmadik élőlény szól: “Jöjj!” És láttam: íme, egy fekete ló, a rajta ülőnek mérleg volt a kezében. És hallottam, hogy egy hang szól a négy élőlény között a középen: “Egy mérce búza egy dénár, és három mérce árpa egy dénár, de az olajat és a bort ne bántsd”.  Amikor feltörte a negyedik pecsétet, hallottam a negyedik élőlény hangját, amint így szól: “Jöjj!” És láttam: íme, egy fakó ló, a rajta ülőnek neve Halál, és a Pokol követte őt; és hatalom adatott nekik a föld negyedrészén, hogy öljenek karddal, éhínséggel és döghalállal, és a föld vadállatai által. (Jelenések 6:3-8)

A világhírű evangélista, Billy Graham 1984-ben adta ki az apokalipszis négy lovasáról szóló könyvét. Az előszóban arról ír, hogy ha a földre hajtjuk a fülünket, akkor a távolban már hallatszik a patáik dobogása, ami napról napra erősödik. Azóta eltelt három évtized, és már nem is kell különösebben hegyeznünk a fülünket, hogy halljuk: a lovasok közelednek. A gazdasági, politikai színpad készen áll. Az első lovas, az Antikrisztus megjelenése közel lehet. Valójában már csak az tartja vissza, hogy a gyülekezet jelen van a földön, mert Isten még sokakhoz kegyelmes szeretne lenni. Használjuk hát ki jól a hátralévő időt, a világnak hallania kell az evangéliumot!

four-horsemen-of-the-apocalypse

Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel e-mail értesítőmre ide kattintva.
  • Érdekes téma. Az 1Thessz 5:3 is megerősíti, hogy amikor kimondják a világbékét, akkor még nagy dolgok várnak az emberiségre. Szerintem érdemes a Mt 24-gyel is összevetni az apokalipszis lovasainak leírását – Jézus ugyanis akkor az Olajfák hegyén ugyanerről beszélt, csak kicsit másként.

    Most elgondolkodtam az első lovason az íjjal. Engem inkább egy lesből sunyin támadó vadászra emlékeztet, mint egy győztes uralkodóra (aki karddal jön, hogy igazságot szolgáltasson). Az első ilyen vadász pedig, a prototípus Nimród volt…

  • Peti

    Nekem is megragadta a figyelmem az íjász. A kard test-test ellen való küzdelemre készült, s bár sokat dicsőítették mindig is a mesterlövészeket, mégis az igazi harcos aki test-test ellen bírja. Az íjászt ha megközelíti a kardos, a kardos esélyesebb (túl közeli célpontra nehéz lőni). Az íjász messziről erős, amíg nem férnek hozzá. Úgy gondolom ez összeillik az ellenség jellemével, amíg valaki komolyan meg nem közelíti, le nem leplezi, ellene nem támad, addig a gonosz veszélyesebb. Nem véletlen, hogy az Ige kétélű kard, és nem hegyes nyílvessző. Ha nem csak megbújunk és védekezünk a pajzzsal, hanem szembe megyünk a sátánnal, elfut tőlünk. Érdekes, hogy a Biblia gyakran a sátánt gyakran íjásznak állítja be (lásd a hitnek pajzsa, ami szintén a gonosz tüzes nyilai ellen van). Nekünk pedig nem íjat ad válaszul fegyvernek, hanem kardot, ami csak közelharcra jó.

    Szóval szerintem jelentése van a képnek, megmutatja mit kell tennünk ha győzni akarunk, ellene kell menni, mert akkor elfut az íjász. Tehát egyetértek Attilával, gyerünk ki a hóra.